White paper aanvragen

Een goede landingspagina maken is één van de meest effectieve manieren om online conversies en leads te genereren. Maar hoe kan je een goede landingspagina maken? Vanuit onze expertise en ervaring hebben wij de beste tips verzameld voor het maken van een goede landingspagina.

Bepaal je doel

De allereerste stap is het bepalen van je doel. Hier wordt vaak overheen gekeken. Bedenk je goed wat je precies wilt bereiken. Wat wil je dat bezoekers doen? Wil je dat ze iets kopen, een informatie aanvraag doen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief, iets downloaden of iets anders? De eerste stap van elke strategie is het bepalen van de doelstellingen. Zorg dat dit een helder doel is, want alleen dan kun je het helder overbrengen. Maak meteen duidelijk wat je wilt dat de bezoeker doet. Kies hiervoor maar één doel om verwarring te voorkomen.

Bepaal je boodschap

Denk goed ga over het frame waarin jouw boodschap moet passen. Zorg er ook voor dat deze boodschap zich toespitst op het stadium waarin de bezoeker zich bevindt, oftewel de fase in de funnel. Kies hier één boodschap die in lijn ligt met jouw doelstellingen en call to action (CTA). Wil je meerdere CTA buttons en links tonen? Dat kan, maar dan moeten ze wel naar hetzelfde doel leiden. Wil je meer informatie delen? Verwijs dan naar pagina’s waar deze informatie verder wordt uitgewerkt, maar waar je uiteindelijk ook weer voor hetzelfde doel gaat.

Vraag niet te veel gegevens uit

Misschien wil je zo veel mogelijk gegevens van een lead verzamelen. Toch is veel gegevens uitvragen niet handig op landingspagina’s. Als het om conversie gaat, geldt de regel ‘less is more’. Laat de bezoeker zo min mogelijk formuliervelden invullen om te voorkomen dat hij of zij afhaakt. Verlaag de drempel door alleen het essentiële te vragen. Later kun je aanvullende informatie proberen op te vragen, bijvoorbeeld op de bedankpagina of tijdens een telefonische opvolging.

Neem je bezoeker mee

In lijn met het bepalen van je boodschap: laat jouw bezoeker weten wat je verwacht en wat hij of zij van jou terug mag verwachten of kan ontvangen. Is jouw doel bijvoorbeeld om informatie aanvragen binnen te krijgen? Geef dan aan welke informatie ze precies mogen verwachten, hoe ze dit gaan ontvangen en wanneer.

Creëer overtuigende teksten

Een goede landingspagina bevat een sterk aanbod én uitleg waarom het aanbod waardevol is, in duidelijke en beknopte bewoordingen. Dat is niet makkelijk en dat vereist wat oefenen, maar het geheim zit hem in een goede brainstorm. Denk eerst eens goed na hoe jouw aanbod eruit ziet en wat hier zo goed aan is. Probeer het dan zo duidelijk mogelijk te verwoorden. Breng de waarde van het aanbod duidelijk en snel over via heldere, duidelijke taal. Benoem hierbij de specifieke voordelen die iemand zal krijgen. Benadruk de waarde van jouw aanbod in de kop en subkoppen van de landingspagina.

Wil je alle tips lezen voor het maken van een goede landingspagina? Vraag hier onze white paper aan”De 17 belangrijkste aandachtspunten voor het maken van een goede landingspagina”

White paper aanvragen