2020 was een uitzonderlijk, grensverleggend, disruptief en uitdagend jaar, op z’n minst. Daar waar veel ondernemers hun businessmodel zagen verpulveren en anderen juist een abnormale groei doormaakten. Waar bedrijven en mensen tot het uiterste werden gedreven om zich aan te passen aan het nieuwe normaal. Niet te doen voor sommigen, een uitkomst voor anderen. Daar willen we in deze blog aandacht aan besteden.

2020. Pfff, wat een jaar

In deze blog besteden we dus aandacht aan alle uitdagingen die 2020 ons heeft gebracht. Toch willen we meegeven wat dit uitzonderlijke jaar heeft gebracht binnen Sendt. Ook buiten COVID-19 zijn er veel uitdagingen geweest, hebben we vooruitgang geboekt en zien we een duidelijk pad voorwaarts. In onze volgende (en tevens laatste blog van het jaar) gaan wij hier verder op in.

Een technische en strategische start

Het begin van 2020 stond vooral in het teken van techniek. Als bedrijf weten wij dat transparantie een essentieel onderdeel is van de wondere wereld van lead generation. Dat is niet alleen om het negatieve stigma dat rond lead generation waar, maar ook omdat adverteerders meer verlangen van hun leveranciers. Wij hebben dan ook veel tijd en bronnen geïnvesteerd in het afronden van onze portal die onze klanten voorziet van een kijkje in de keuken als het gaat om conversies.

Onze eigen marketing en sales stond ook niet stil. We hebben eerdere plannen om onze sales en marketing een serieuze boost te geven weer opgepakt. Rond maart hebben de eerste gesprekken hierover plaatsgevonden. We bepaalden onze why en propositie. Daarna kozen we ervoor om een aangepaste bedrijfsnaam te communiceren: Sendt. The Lead Generation Agency. Waarom een Engelstalige naam? Dat heeft te maken met onze ambitie om ons internationaal te positioneren.

Een sales en marketing unit

Gesprekken afgerond, team bepaald, wat was de volgende stap? Een eigen kantoor in Amsterdam! Op 1 juli 2020 openden we ons prachtige kantoor officieel. Ondertussen was de pandemie in volle bloei, hadden we een van de heetste zomers sinds tijden en was het vinden van de juiste teamleden een uitdaging in Amsterdam. Wij zagen het als een kans en uitdaging. Nu hadden we mooi de kans om de structuren en fundering neer te leggen voor succes.

Zo hebben we onze kennisbank toegevoegd aan de website en hebben we een nieuw initiatief ontwikkeld voor webshops, genaamd InSendtive.Shop. Het toevoegen van onze kennisbank lag in het verlengde om onszelf als autoriteit te positioneren op het gebied van lead generation en omdat we zagen dat webshops te allen tijde behoefte hebben aan opt-in e-mailadressen. Dit was zeker van belang in deze tijden, waar COVID-19 ons laat zien dat marketing een belangrijker onderdeel is van salesdoelstellingen. Daarom bestaat ons geoptimaliseerde portfolio uit ‘sales leads’ waar het telefoonnummer de held is en ‘marketing leads’ waar het e-mailadres de held is.

Op de valreep: hard work pays off & TikTok

In het laatste kwartaal van dit dynamische jaar heeft ons team vorm en ritme gekregen en blijkt de gekozen propositie de juiste keuze geweest. Het gekozen pad voor marketing en sales blijkt het juiste te zijn. Bedrijven vinden ons en zien ons meer als de autoriteit op het gebied van lead generation. De kroon op ons werk is de lancering van een nieuw initiatief als sales house voor het TikTok platform, waarover we eerder een blog schreven.

Uitdagingen, vooruitgang en een pad voorwaarts

In 2020 hadden we dus uitdagingen genoeg. Zelfs buiten COVID-19 hadden we te maken met die timing, een zinderende zomer, het uitbouwen van een team binnen een uitdagende arbeidsmarkt en dan ook nog eens een koffieapparaat dat op zich liet wachten.

Het was niet makkelijk, maar onze wangen glimmen op de vooruitgang die we hebben kunnen boeken. Zo zorgde de naamsverandering voor een betere aanwas van de aanvragen. De heldere propositie werd goed ontvangen door de potentiële klanten. En niet te vergeten: we hebben drie prachtige initiatieven gestart tijdens een uitdagend jaar.

Het pad voorwaarts? Daar gaan we het over hebben in onze volgende blog, dus houd die goed in de gaten. Voor nu wensen we je mooie laatste dagen van het jaar. Blijf gezond, dat is het allerbelangrijkste!