Wist je dat 75% van de coupongebruikers naar aanbiedingen kijkt, voordat ze weten wat of überhaupt waar ze een aankoop gaan doen? Vaak worden couponwebsites gebruikt nét voordat een aankoop wordt gedaan, maar op die invloed op de aankoopbeslissing wordt nog niet veel ingespeeld. Daar brengen wij verandering in met InSendtive.shop en dit is hoe.

Het conundrum van ‘kortingswebsites’

Kortingssites spelen handig in op het zoekgedrag van koopjesjagers en verdienen zo makkelijk geld. Maar deze sites dragen weinig tot geen bijdrage aan nieuwe traffic naar een webshop, aankoopgedrag of klantloyaliteit. De webshop teert alleen maar in op zijn marge zonder dat er een tegenprestatie is geleverd. De kortingssite heeft zelf geen aandeel gehad in het bezoek van een consument aan de webshop en daaruit voortvloeiende bestelling, maar de kortingssite strijkt wel een commissie op over de bestelling. Zo zitten veel kortingssites aan het einde van de salesfunnel en niet aan het begin. Dit is frustrerend voor veel webshops en eigenlijk ook niet zo eerlijk.

Er zijn inmiddels al wel wat technieken zoals “frozen pixels”, first pixel counts en andere rekenmethodes voor het toekennen van commissies aan de affiliates. Maar het blijft nog steeds een ongrijpbaar en moeilijk aan banden te leggen fenomeen. Om dit anders en beter te doen, hebben wij van Sendt iets nieuws ontwikkeld. “Insendtive.shop”. Insendtive.shop is in de basis ook een kortingsconcept, maar werkt compleet anders dan hierboven beschreven. Het werkt veel beter, is eerlijker en betrouwbaar.

Hoe werkt het?

Insendtive.shop is een gesloten consumentenplatform met aantrekkelijke voucheraanbiedingen van verschillende webshops. Consumenten mogen op dit platform vrijblijvend een voucher selecteren. Tot zover nog niets bijzonders, maar nu komt het grote verschil: in tegenstelling tot alle andere kortingsites kan je als consument niet zomaar op Insendtive.shop terecht komen. Dit kan niet via een standaardlink en ook niet door het op te zoeken met zoekmachines. Nee, consumenten kunnen alleen maar op Insendtive.shop terechtkomen nadat zij aan één van onze leadcampagnes hebben deelgenomen. Zodra ze hun deelname aan een campagne hebben afgerond, landen ze automatisch op Insendtive.shop. Als dank voor deelname aan onze leadcampagne mag de bezoeker (de lead) op Insendtive.shop kiezen uit een ruim aanbod van (voordeel)vouchers. Niets moet, alles mag.

Maar we zijn er nog niet. De gegevens van de consument die een voucher uitzoekt sturen wij door naar de betreffende webshop, inclusief de aangegeven permissie en het e-mailadres. Zo helpen wij de webshops met het vergroten van hun e-maildatabase met consumenten die een verhoogde koopintentie hebben. Wij doen dit uiteraard geheel volgens de nieuwe AVG richtlijnen. Met dit concept voegen wij dus echt waarde toe voor zowel de webshops als de consument.

Een voorbeeldje. Een FIAT 500 Hybride heeft een campagne lopen om leads te verzamelen, van consumenten die hun informatie achterlaten inclusief hun e-mailadres. Een bezoeker is geïnteresseerd en vult haar e-mailadres in. Op de bedankpagina wordt ze dan bedankt voor het versturen van haar informatie, maar nu komt het mooie: ze krijgt ook de keuze uit verschillende vouchers voor bijvoorbeeld kledingwinkels, beautybedrijven of een bedrijf in biologische wijnen, als blijk van waardering. Het is zo ingesteld dat de contactgegevens automatisch worden doorgestuurd, waardoor de lead enkel en alleen de voucher hoeft te claimen en akkoord hoeft te gaan met de voorwaarden. De lead is blij, omdat ze exclusieve korting te pakken heeft. En jij bent blij, omdat je nieuwe traffic naar je website krijgt met een verhoogde koopintenties.

Met Insendtive.shop zijn wij een ‘influencer’ die zorgt voor nieuwe bezoekers op je site. Want daar is Insendtive.shop onder andere voor bedoeld: om nieuwe bezoekers naar jouw webshop te sturen. Wij zitten niet aan het einde, maar juist aan het begin van de salesfunnel. Met dit concept gaan we terug naar de oorsprong. Daar waar het uitgeven van kortingsvouchers en kortingscodes aan affiliates voor bedoeld was.

Dit is wat het jou oplevert!

InSendtive.shop biedt voor jou als adverteerder dus best wat voordelen. Je krijgt consumenten met een directe aankoopintentie en een continue aanwas van opt-in e-mailadressen ter uitbreiding van je e-maildatabase.

We genereren traffic naar jouw website waarbij ze eerst hebben gekozen voor een voucher en dan pas naar jouw website gaan om te zien waar ze de aanbieding kunnen inzetten. Zo krijg je op deze manier waardevolle traffic naar je website. Misschien is de lead nog niet bekend met jouw merk of kent een deel van jouw aanbod nog niet. Zo opent InSendtive.shop deuren voor andere producten.

Deze animatie legt in anderhalve minuut duidelijk uit wat InSendtive.shop is en hoe het werkt.

Dat wil ik proberen!

Lijkt InSendtive.shop jou wel wat? Je kunt meer over dit product lezen op onze webpagina over InSendtive.shop.

Ben je visueel ingesteld, dan hebben we goed nieuws voor je, want we hebben een prachtige demo voor je gemaakt.
Je vindt de demo hier. Hier kun je zien hoe de shop werkt, om er een beter beeld bij te krijgen en bovenstaande informatie tot leven te brengen.

Heb je interesse of gewoon een vraag? Maak dan een afspraak via Calend.ly en wij staan je graag te woord. Zien we je snel als adverteerder bij de meest effectieve kortingscode website van Nederland?