Het is een van de best bekeken video’s op TED.com met meer dan 50 miljoen (!) views: de video van Simon Sinek over ‘start with why’. Al in 2009 kaartte deze managementexpert aan dat veel bedrijven de fout maken om alleen te vertellen over wat ze doen en niet waarom ze dat doen, uiteraard met believers en non-believers. Losstaand daarvan, waarom doen wij wat wij doen? Een kijkje in de wereld van Sendt.

Sendt is al bijna 10 jaar een marktleider op het gebied van lead generation. Jaar op jaar hebben we groei kunnen genereren voor onszelf en verkoopkansen voor onze klanten. Dit jaar hebben we een keuze gemaakt om met Sendt een mondiale autoriteit te zijn op dit gebied.

Why: waar geloven wij in?

Wij geloven in het leveren van waarde. En ja, meer bedrijven zeggen dit, maar je moet er ook iets bij voelen. Een intrinsieke drive. Wij zijn specialist op het gebied van lead generation, oftewel het vinden van mensen in jouw doelgroep met een specifieke, latente of concrete behoefte die we weten te identificeren en aan te sporen tot een gewenste actie. In alles wat wij doen merk je de professionele expertise, continuïteit in kwaliteit, ons kostenefficiënt DNA en transparante benadering in een performance-based omgeving.

How: welke problemen lossen wij op?

Ter illustratie, als jij Max Verstappen bent en een F1 racewagen bestuurt, dan is o.a. het team wat jou ondersteunt van essentieel belang. Kwaliteit en snelheid (conversie) zijn dan vaak onderscheidende factoren. Sendt is dan de katalysator van sales- en marketingafdelingen. En dat is hetgeen wat Sendt levert: kwaliteit in de leads en conversiesnelheid die een sales- of marketingteam nodig heeft om resultaat te leveren.

Om je verkoopkansen te vergroten is online leadgeneratie een onmisbaar onderdeel. Maar hoe genereer je voldoende leads in een gefragmenteerd medialandschap waar iedereen vecht om de aandacht van de consument? Een uitdaging waar Sendt je graag bij helpt. Wil jij graag kwalitatief goede leads aangeleverd krijgen, die echt interesse hebben in jouw product of service? Wel zo prettig, nietwaar? Met een combinatie van marktkennis, een groot netwerk, expertise, creativiteit en héérlijke verse espresso leveren wij de meerwaarde die jouw bedrijf nodig heeft om je verkoopkansen te verhogen.

Om uit te leggen wat we doen, maken we een onderscheid tussen sales- en marketingleads. Tegenwoordig zijn de sales- en marketingafdeling onlosmakelijk met elkaar verbonden. De marketingactiviteiten van een bedrijf worden afgestemd op de salesdoelstellingen.

Bij sales leads is het telefoonnummer ‘de held’ en bij marketing leads is het e-mailadres ‘de held’. Wij lossen het probleem van continuïteit aan kwalitatieve leads op met weldoordachte concepten en technieken om zo een continue stroom van leads te garanderen. Deze leads leveren we dan pasklaar aan jouw salesafdeling. Jouw sales- of marketingafdeling kan deze mensen dan contacten en er uiteindelijk een klant van maken. Klant blij, sales- of marketingafdeling blij, bedrijf blij, wij blij.

Marketingleads zijn relevant voor e-mail marketeers, omdat zij behoefte hebben aan een kwalitatieve database met mogelijke consumenten die geïnteresseerd zijn in het product of de dienst. Wij hebben een speciaal programma ontwikkeld om deze e-mailadressen te verzamelen en te verwerken. Zo zorgen wij ervoor dat er op een veilige, efficiënte én legale (AVG-proof) een database wordt gebouwd met e-mailadressen van mensen die een verhoogde kans hebben om kwalitatieve klanten te worden.

What: wie zijn wij?

Tot slot iets over wie wij zijn en wat we doen. Wij zijn Sendt en wij zijn de lead generation agency. Wat lead generation precies inhoudt, daar hebben we je hierboven een voorproefje van gegeven en daar gaan we het in onze volgende blog nog eens uitgebreid over hebben. Op verjaardagen vertellen we altijd dat wij leads leveren om de verkoopkansen van bedrijven te verhogen. Dit doen we door middel van gepersonaliseerde campagnes. Het resultaat: kwalitatieve leads met verhoogde koopintentie. In onze kantoren in Purmerend en Amsterdam werken we met een bedreven team van creatieven, ontwikkelaars en media buyers om de juiste doelgroep op het juiste moment en de juiste manier aan te spreken.

Zullen we snel eens kennismaken zodat jij ons over jouw why kunt vertellen en we kunnen kijken hoe onze why en jouw why op elkaar aansluiten?

P.S. Hoe belangrijk lead generation is in de ogen van Sendt, dat kun je lezen in de volgende blog.